Thursday, November 13, 2014

Wellness test

Mõni aeg tagasi leidsin Facebookist Tervisliku elustiili klubi. Nimetatud klubi pakkus võimalust teha tasuta Wellness testi. Wellness test on sisuliselt kehakoostise analüüs ehk annab hinnangu, kui suur on keha rasvaprotsent, lihasmass, vistseraalse rasva määr, päevakaloraaž, luumass ja bioloogiline vanus. Mõned näitajad lisaks.

Peale Wellness testi tegemist, analüüsisime pisut minu numbrilisi näitajaid. Seejärel räägiti mulle, millega Tervisliku elustiili klubi igapäevaselt tegeleb ja kuidas on võimalik nende tegevustest osa saada. Pean ausalt tunnistama, et mina ei ole see inimene, kes hakkaks päevast päeva selles klubis käima ja minu jaoks ebaselge koostisega smuutisid jooma. 

Ei plaani siin blogis avalikult oma numbrilisi näitajaid eksponeerida, kuid enda jaoks tooksin välja mõned punktid:
  • Üldine rasvaprotsent on mul etteantud normidega võrreldes "normaalne", kuid kaldub pigem ülespoole, mistõttu võiksin seda informatsiooni arvesse võttes oma treeninguid ja toitumist vastavalt kujundada.
  • Luumass on mul millegipärast normist väljas (veidi madalam, kui norm). Raske uskuda, et söön vähe Ca-rikkaid piimatooteid. Ehk on minu vitamiin D tase madal?! Nimelt on vit D vajalik kaltsiumi imendumiseks. 
  • Vistseraalne ehk siseelundeid ümbritsev rasvkude on mul vägagi normaalne.
  • Lihasmass on keskmisel tasemel.
  • Vett on organismis piisavalt, kuid võiks olla rohkem. Võib olla on see seotud sellega, et kõrge rasvaprotsendiga inimestel on kehas vähem vett kui madala rasvaprotsendiga inimestel. Lihaselisem = rohkem vett kehas.
  • Bioloogiline vanus on mul 23, mis on 1 aasta noorem kui tegelik vanus, mis on samuti hea.
Illustreeriv pilt - allikas

2 comments:

Kaili said...

Oi, nii põnev, väga hea on enda keha kohta selliseid asju teada, siis oskad (nagu sa kirjutasid) oma treeninguid ja toitumist paremini planeerida :).

Panid mulle nüüd mõtte pähe, et peaksin ka selle testi ära tegema :)

Miina said...

Kindlasti on hea mõte selle tegemine ;)

Juhuslikult avastasin, et olin aasta eest käinud ühes teises kohas ka kehakoostist analüüsimas ja väga põnev oli võrrelda.

Lisaks sellele on mul kevadest kodus kaal, millel on lisafunktsioonina võimalik ka keha rasvaprotsenti, lihasmassi ja vedeliku sisaldust mõõta. Olen vaikselt kevadest alates ühte märkmikku veidi neid numbreid üles kirjutanud, kuid analüüsinud neid ei olnud. Täna neid numbreid vaadates oli tore näha, et regulaarse trenniga on keha rasvaprotsent 1% võrra alanenud, mis on parem kui mitte midagi :D