Tuesday, September 02, 2014

FootBalance sisetallad - #100blogipäeva (68/100)

Allikas














Eilses postituses ja juba varasemalt mainisin, et Rademar kinkis mulle mu enda jala järgi vormitud FootBalance sisetallad. Mis need on ja kuidas nad mind aidanud on? Sellest kõigest on võimalik lugeda antud postituses.

Footbalance System loodi 2003. aastal Soomes, kui füsioterapeut Erkki Hakkala spetsialiseerus jala biomehaanikale. Patsiente ravides tuli ta tõdemisele, et füsioteraapia kõrge hinna, piiratud kättesaadavuse ja klientide vähese teadlikkuse tõttu sisetaldade osas suudab ta ainult murdosa elanikkonnast aidata. See kõik inspireeris füsioterapeut Hakkalat leidma paremaid lahendusi. Esimesed FootBalance sisetallad sündisid tema garaažis.

Footbalance sisetaldade eesmärgiks on parandada tervislikku seisundit suurendades jalgade mugavust. Koostöös eriala spetsialistidega töötas Footbalance välja dünaamilised sisetallad, millele eelneb põhjalik jalauuring. Footbalance sisetallad on 100% personaalsed arvestades vasaku ja parema jala iseärasusi.

Augusti alguses käisin jalaanalüüsi tegemas. Sellest kirjutasin siin.

Väike video jalaanalüüsist ja FootBalance sisetaldade tegemisest:



Suhtun sageli väikese skepsisega toodetesse, mida reklaamitakse  uhkete loosungitega, mistõttu ei kiirustanud koheselt uusi Footbalance sisetaldu proovima. Lisaks sellele oli augustikuu töö tõttu üpris pöörane. Kolmandaks ei riskinud ma enne poolmaratoni uut jooksuvarustust katsetada. Neljandaks on mul väike jalanõude kriis. Enne eelmise aasta maratoni kleepisin ma oma kõige enam kantavate Adidas climacool jooksujalanõude sisetallad Super attak-liimiga kinni, kuna pikemate jooksude ajal häiris mind see, et tallad kippusid paigast nihkuma. Vabandused, vabandused ...

Ideaalis tuleks spordijalanõude tavalised sisetallad eemaldada ja asendada need Footbalance sisetaldadega. FootBalance sisetaldu võib kasutada ka vabaaja jalanõude sees.

Tegin väikese eksperimendi. Käisin pühapäeva (24.aug) õhtul jooksmas. Jooksin 6 km (kodust kesklinna, Riia mäest Tamme staadionini ja sealt tagasi koju). Nädala kokkuvõttes kirjutasin, kui ebameeldiv see jooks oli. Ma olin nii aeglane ja kõht oli ilmselt ka liiga täis. Ei rääkinud ma aga sellest, et jooksin ilma kompressioonpõlvikuteta ja mu haige jalg andis endiselt tunda. Lisaks sellele hakkas ka terve (parema) jala põlv valutama. Kui ma jooksu lõpetasin, olin päris õnnetu. Mul tekkis mitmeid küsimusi. Mis mu jalgadel viga on? Äkki ma ei tohigi enam joosta?!

Õnneks avastasin, et minu Mizuno jalanõudel on sisetallad vahetatavad, mistõttu 25. augustil võtsin julguse kokku ja läksin uusi uhkeid taldu katsetama. Ma tõesti ei osanud midagi eriti oodata. Teadsin vaid, et need tallad on minu enda jala järgi vormitud ja seda minu enda silma all.

Ilm oli küll üpris kehv, terve päev oli sadanud. Eksperimendi mõttes panin samad riided selga nagu eelneval päeval ainult jooksupotased oli teised (seekord siis Mizunod) ja vahetasin sisetallad FootBalance-ite vastu.


























Ma ei suutnud seda uskuda. Jooksin sama rada, aga kumbki mu jalg ei hakanud valutama. Jalad olid jooksu lõpuni mõnusad, väsimuse märke ei olnud kusagil. Tempo oli kiirem, pulss oli sama, mis eelneval päeval. Imeline! Kui ma jooksmise lõpetasin, siis oli jalgades endiselt mõnus kerge tunne.

Viimased 4 jooksu olen jooksnud ainult FootBalance sisetaldu kasutades ja ilma nendeta ei kipugi enam jooksurajale. Olen proovinud ka Adidas climacooli taldadele lisaks FootBalancite asetamist. Jalanõus on topelttaldadele vaatamata piisavalt ruumi ja see ei häiri jooksmist.

Minu jalavalu võib mõneti võrrelda nohuga. Inimene ei oska igapäevaselt hinnata, kui mõnus on hingata. Külmetushaiguse korral, kui esineb nohu, siis esmalt hakkab mind häirima asjaolu, et ei saa korralikult hingata. Esimestel nohuvabadel päevadel tunnen ma alati puhtast hingamisest rõõmu. Nii naljakas, aga see on alati nii.

Samamoodi on jalavaluga. Aasta tagasi jooksmas käies ei kaevanud ma kordagi sagedase jalavalu üle. Käesoleva aasta kevadest kimbutab mind aga pidevalt ebaselge jalavalu, mistõttu ma pole kevadest alates ilma kompressioonpõlvikuteta saanud valuvabalt joosta.

25. augustil jooksin esimest korda ilma kompressioonideta ja valutult. Ja seda tänu Footbalance sisetaldadele. See oli samasugune efekt nagu esimestel nohuvabadel päevadel.

Väga oluline on jooksjatel investeerida oma jalgadesse juba enne probleemide teket, mitte hakata hiljem vaevusi leevendama igasuguste imevidinatega. Sestap on väga oluline soetada endale sobilikud jooksujalanõud. Sobilike jalanõude valikut aitab hõlbustada jalaanalüüsi tegemine.


Soovitan kõigil testida, millise jalatüübiga tegu on ja vastavalt saadud tulemustele valida jooksujalanõud ja/või sisetallad.

Olen võtnud nõuks soetada endale sügisel uus paar minu jalale sobivaid jooksujalanõusid, sest ma tahan joosta ilma valuta!

Minu armsad FootBalance sisetallad

























Aitäh, Rademar!

2 comments:

Liisa R said...

Kui palju need jooksutallad maksavad? Ja kuidas erinevad ortopeedilistest taldadest?
Minul on just ortopeedilised ja nad ei tundu üldse mugavad, sellised kõvad ja tald hakkab hõõruma... Ehk peaks ka neid FootBalance'i omi proovima.. =)

Miina said...

FootBalance sisetallad maksavad 59 euri, hiljuti oli soodushind 49 euri.
Mul ei ole küll ortopeedilisi taldu kunagi olnud, kuid nii palju, kui ma Internetist uurisin, siis paljud ortopeediliste taldade kandjad kiidavad Footbalance sisetaldu, mis on parajalt pehmed, samas tagavad sinu jalale piisava toestuse.
FootBalance sisetallad võivad esmapilgul hinna poolest kallid tunduda, kuid minul on nad aidanud jalavalu oluliselt vähendada.